DB Schenker slaví 30 let na českém trhu. Zaměstnává zde 2200 lidí, v jejím terminálu v Pardubicích už jezdí autonomní mobilní robot

WEB , Datum: 06.05.2021 , Zdroj: logistika.ihned.cz +3 , Strana: 0 , Autor: hub , Datum importu: 06.05.2021 21:23 , RU / měsíc: 95 775 , RU / den: 10 056 , Země: Česko , GRP: 0,11

Tematické duplicity: Kultura a cestovní ruch

Obsahové duplicity: 06.05.2021 - transport-journal.cz, logistika.ihned.cz, casopisczechindustry.cz

Z malé spediční společnosti se dvěma pobočkami a hrstkou zaměstnanců se za posledních 30 let stal klíčový hráč na středoevropském logistickém trhu, který jen v České republice zaměstnává více než 2200 lidí ve 22 skladových terminálech. Do dalších 30 let chce tuzemská pobočka vykročit jako lídr logistických inovací a udržitelných řešení. Společnost to oznámila v aktuální tiskové zprávě vydané u příležitosti 30 let působení na českém trhu.

„Do české pobočky DB Schenker jsem nastoupil před čtvrt stoletím a posledních 15 let mám tu čest stát v jejím čele. Mohl jsem tak z první ruky sledovat, jak jsme z malé spediční firmy postupně vyrostli mezi největší logistické společnosti na českém trhu s 1,5 milionem přepravených zásilek ročně a více než 2 200 zaměstnanci,“ ohlíží se Tomáš Holomoucký, ředitel společnosti DB Schenker v České republice, za posledními třemi dekádami a k aktuálním výzvám dodává: „Trh se velmi rychle mění. Digitalizaci, automatizaci a nové prodejní a komunikační kanály, které postupně zaváděl průmysl 4.0, v posledním roce výrazně urychlil covid-19. O úspěchu firem napříč obory rozhodne to, jak budou schopné na tyto změny zareagovat.“ DB Schenker dnes představuje širokou nabídku služeb pro všechna průmyslová odvětví, která se dají upravit na míru jednotlivým zákazníkům.

Moderní překladiště v Rudné

O vznik historicky první pobočky Schenker v Praze se už v roce 1874 při budování středoevropské železniční logistické sítě zasadil zakladatel společnosti Gottfried Schenker. Novodobá historie DB Schenker v České republice se začala psát v březnu roku 1991, kdy byla v Praze založena Schebnker CS Interlogistik. Dva roky po svém vzniku společnost spustila první sběrnou linku do Německa a službu veletržní spedice v Praze a Brně.

V roce 2000 už byla společnost etablována jako spolehlivý logistický partner pro pozemní přepravy do severských a pobaltských zemí, Rakouska, Nizozemí, Ruska nebo na Ukrajinu. S rozšířením sběrných služeb i na Itálii a Francii vyžadoval růst společnosti nové centrální překladiště, které vzniklo v Rudné u Prahy a společnost do něj umístila i své sídlo. V té době šlo o nejmodernější terminál sítě v České republice s plochou 10 tisíc metrů čtverečních, uvádí DB Schenker v tiskové zprávě.

Klíčový byl pro firmu rok 2003, kdy síť Schenker převzal železniční koncern Deutsche Bahn. Společnost tak získala odborné kompetence k železničním přepravám a díky společnému zájmu o životní prostředí začala rozvíjet kombinované přepravy s využitím železnice. Pozadu nezůstaly také námořní a letecké přepravy.

Inovace a udržitelnost na prvním místě

Významným milníkem byl vstup ČR do Evropské unie, který znamenal zásadní posun ve vývoji spedice a logistiky. Za první dva roky v EU zaznamenal DB Schenker nárůst objemů přeprav o 80 procent a zavedl denní spojení do mnoha evropských zemí. V následujících letech se jeho síť linek a terminálů stabilně rozrůstala a od roku 2014 společnost začala pravidelně figurovat v žebříčku nejvýznamnějších firem České republiky, který každoročně vyhlašuje sdružení Czech Top 100.

Logistické společnosti musí jako kritická součást dodavatelského řetězce držet krok s technologickými inovacemi a robotizací logistických procesů. V loňském roce proto DB Schenker na terminálu v Pardubicích spustil provoz autonomního mobilního robota (AMR). Robot s označením MiR Hook 200 pomáhá přepravovat zboží ze skladu do balící části na druhém konci haly.

Stěžejní hodnotou pro DB Schenker je již dlouhodobě udržitelnost, a proto se už v roce 2006 zavázala snížit do roku 2020 emise oxidu uhličitého o 20 procent, čehož se podařilo dosáhnout už v roce 2014, a následně o 50 procent do roku 2030. Ve sběrných přepravách společnost směřuje k nahrazení dieselových pohonů, v České republice preferuje především stlačený zemní plyn CNG. Kromě „zeleného“ vozového parku doručovacích dodávek plánuje v Praze do doručování zapojit i stále populárnější elektřinu a cargo kola.

Investice do sítě poboček

V posledních letech DB Schenker investoval do rozšíření své pobočkové sítě. Vzniky tak mimo jiné sklady pro speciální určení, jako je ten v Hradci Králové určený pro nadrozměrné zásilky. Doslova k nezaplacení je pro takové terminály vlastní železniční vlečka, jako je tomu v distribučním centru DB Schenker v Pardubicích, kde přímé železniční spojení s výrobním závodem v nedalekém Vamberku za více než 10 let provozu nahradilo více než 50 tisíc kamionů na silnici.

Jen v roce 2020 společnost investovala čtvrt miliardy korun do vybavení svých skladů a v následujících letech v tom chce pokračovat. Jednou z klíčových letošních investic do skladové plochy DB Schenker čítající více než 260 tisíc metrů čtverečních, na které společnost vyčlenila celkem 388 milionů korun, bude rozšíření centrálního překladiště v Rudné o dodatečných čtyři tisíce metrů čtverečních.

Speciální přepravy mají v DB Schenker rádi

DB Schenker nezapomíná ani na svou společenskou odpovědnost – podporuje zaměstnávání hendikepovaných, vypomáhá neziskovým organizacím s přepravami, zaměstnanci se zapojují do akcí jako je Ukliďme Česko. Každoročně také zajišťuje zázemí významných sportovních akcí jako je slavná Jizerská 50 a celá série SkiTour, seriál Běhej lesy nebo golfový turnaj Czech Masters. Na speciálně upravený kamion spoléhá i Český svaz biatlonu, kterým DB Schenker přepravuje zázemí národní reprezentace na evropské závody světového poháru. Zkušenosti má DB Schenker i se speciálními přepravami, například na festival Smetanova Litomyšl již mnohokrát přepravovala veškeré zázemí včetně toho nejdůležitějšího nákladu – hudebních nástrojů Symfonického orchestru hl. města Prahy FOK.

„Letos slavíme 30 let úspěšného působení společnosti v České republice. Za tu dobu jsme společně překonali řadu výzev, od spouštění přepravních linek do více než 130 zemí světa přes globální ekonomickou krizi až po současnou pandemickou situaci. Chtěl bych proto především poděkovat našim zaměstnancům, bez jejichž schopností, znalostí a flexibility bychom nemohli nabízet tak kvalitní služby a úspěšně rozvíjet naši společnost. Velký dík patří i našim zákazníkům, obchodním partnerům, dodavatelům, médiím i široké veřejnosti za spolupráci a přízeň, kterou nám dlouhodobě věnují,“ shrnuje Tomáš Holomoucký.